lauantai 22. kesäkuuta 2013

Kankainen albumi....

on sitte vihdoinki valmis. Mulperin Minna järjesti tossa vähän aikaa takaperin albumi kurssin jonka tuli vetämään Maiju. Oikeastaan se ei ollu varsinainen albumi kurssi vaan Maijulta saatiin vinkkejä albumien teosta, eri materiaalien käytöstä, värittämisestä ja sen lisäks nähtiin valmiitä töitä.
No siitähän se ajatus lähti. Maijulla oli munkana Priman kangas albumi ja se oli kyll mun mielest ihan super ihana. Tähän hätään ei sellasia saa varsinkaan suomesta niin Tean  kanssa päätettiin et mehän tehdään sellaset itte:)
Tuumasta toimeen eli mäkin kaivoin pölyttyneen ompelukoneen pöydän alta ja heti alkuun mä en oo mikään ompelu mestari. Itteasiassa koneella ompelu on tylsää ja aina ku mahdollista ompelen käsin (jopa housut lyhennän mielummin käsin ompelemal)
Toi mun ompelukone on muutenki aika surkee eli tikki ei oo kauheen hyvä mut tästäki hommast selvittiin. Tässä sitte kuvia ja selostusta.


Tässä on sitten päälikansi. Mulla oli tollanen pieni kirpparilöytö pitsiliina mihin olen aikoinani tehnyt silkkinauha kirjontaa eli ajattelin sen nyt käyttää hyväkseni. Siinnä on käytetty myös nauhoja, helmiä ja ihan normaali kirjonta juttuja. Se ei riittäny ihan koko kanteen nii ylä ja alareunaan oon laittanu valkoista rosetti nauhaa minkä värjäsin vaaleenpunaseks ja liimasin siihen noi helmet.
 
Täss hiukan tarkempaa kuvaa kannen kirjonnasta. Mä en oo mikään haka tossa silkkinauha jutussa mut yritän aina jotai säveltää.


 
Kirja on sidottu ihan vaan pitsillä se jotenki sopii tälläseen.


Tässä eka sivu eli siellä on punertava kangas pohjalla ja siihen päälle ompelin pitsikankaan. Kaikkiin kangas sivuihin oon kiinnittäny ihan paperin missä tekstii. Täll sivul on kukka köynnöstä minkä oon tehny itte ja lisäilly siihen sitte helminauhan. Kulmissä on itte tehdyt kangas kukkaset.

Tässä toinen kuva samasta sivusta.

 
Joka toinen sivu on sitten kuvasivu. Ompelin kasaan kristallimuovista sivun jonka väliin kuviopaperi. Siihen kiinnitin kuvia mun töistä ja sitten ompelin sivun kiinni. Joo mä tiedän et ne kuvat ei tuu ikuisuuksia säilymään hyvinä mut tää on nyt kumminki mun versio asiasta.

 
Tässä sit toinen puoli eli kummallaki puolella on kuvia samalla tyylillä.

 
Tässä sit seuraava sivu. Pohjana on vihree pellavakangas mihin oon leimannu heiniä ja ampiaisii. Noi keltaset kennosto kuviot on tehty maskilla ja sellasella helmiäis massalla minkä värjäsin keltaseks.

 
Tässä taas tarkempaa kuvaa.


 
Yläkulmassa on taas omatekemä kukkane, siinnä on muutama valmis kukka mukana.

 
Seuraavan sivun pohja on sinisävystä kangasta mitä ei ollu ku pieni palanen siks siinnä on kans pitsikangasta.

 
Alakulmassa taas kangaskukka.

 
Yläreunaan laitoin koriste hakaneulan. Toi on pyöriny mun pöydällä jo pitkään mut nyt löyti paikkansa.

 
Seuraavalla sivulla taas pohjana pellava kangas. Siihen oon leimannu perhosia ja muutenki kimalle suihkeilla värittäny kangasta.

 
Reunassa kulkee taas kukkaköynnös.

 
Seuraava sivu on taas kangas pohjainen missä on pitsi. Siinnä on reunassa sifonki nauhaa mikä on koristeltu kangas ja mulberi kukkasilla. Tästä sivusta ei nyt tullu kokokuvaa:(

 
Seuraavassa sivussa on vaaleenpunanen kuviollinen kangas ja pitsii. Kulmissa on kangaskukka koristeet.

 
Vähän tarkempaa kuvaa.

 
Ja yläkulman kangaskukat.

 
Sitten taas leimailtu sivu. Missä tollasta ruusu nauhaa reunassa.


 
Kangas sivu missä pitsii ja helminauhaa. Alakulman sydän on valkosta huopaa mikä on koristeltu silkkinauha kirjailulla.


 
Tarkempaa kuvaa.

 
Ylhällä kangaskukka.

 
Vika sivu pellavaan leimaillut perhoset. Koristeena kulta nauhaa.

 
Alakulmaan laitoin tollasen viulun mikä on kans pyöriny pöydällä.

 
Yläkulmassa kangaskukka.

 
Takakansi on leimailtu ja sprei värjätty.


 
No nii siinnä sitä oli albumii kerrakseen. Toivottavasti jaksoit kattoo loppuun asti.
Jep mut siinnä kaikki täll kertaa, kiva kun kävit kattomass.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti