lauantai 12. lokakuuta 2013

Vähän toi mopo karkas käsistä....

.... taas kerran. Siis sain kaverilta Ninniltä sellasen pahvisen laatikon. Kaikki tietää millanen laatikko friikki mä oon:) No joka tapauksessa se laatikko on tossa pyöriny ja oon aina kattellu et sillekki pitäis jottai tehä ja tänään se tapahtu.
Mä harvemmin teen ihan ittelleni jottai mut nyt tarttin laatikkoa määrätyille shappy shi tyylisille koristeille. Ajattelin et siitä laatikosta sen teen. Alunperin oli tarkotus tehä vaan sellanen yksinkertanen ei mitään koristeluita eikä muita vaan uudet paperit päälle mut toisin kävi.
Laitan tässä kerranki kuvia vähän silleen vaihe vaiheelta ja selitteleln mitä oon tehny. Muuten kun klikkaat kuvia niin ne näkyy isompana:)


Eli tästä lähdettiin liikkeelle. Aikas värikäs laatikko siinnä on ollu jottai lasten juttuja.


Ekana mä revin siitä ton ilosen paperin pois. Se paperi oli sellast kiiltävä pintast nii siihen ei olis maali tarttunu. Otin silleen ihan krouvisti eli ei mitenkään tarkasti ja pelkän pinnan.



Tässä sisältä kans suunnilleen kuorittuna.


Sit mä maalasin sen ihan akryyli maalilla minkä sävytin hiukan vaaleenpunaseen kun paperit on sen sävyset.


Sama sisältä. Niinku kuvasta näkyy en kauheen tarkkaa työtä tehny ku ajattelin et ittelle ei oo nii nokon nuukaa:)


Sitten liimailin noi paperit paikalleen. Mä aina mittailen kaikki kohat, sitten leikkaan yhellä kertaa kaikki paperit valmiiks. Papereitten reunat vedin Distress inkin Victorian velvet musteella.


Tässä sama sisältä eli paperit valmiiks kiinnitettynä.


Täs kohtaa sit mopo rupes karkaileen kun ihan pakko oli vähän koristella kans. Löysin kerra kirpparilta tollast tosi vanhaa pitsii. Ajattelin et käytänki sen tähä omaan laatikkoon. Se on tosi hentosta eli rypyttelin sitä samalla ku liimailin. Siihen päälle sitte tollasta ruusu nauhaa.


Toi pitsi ja ruusu nauha kiertää koko laatikon.


Tässä sitte päälikansi. Kiinnitin siihen metalli kahvan, minkä ekaks gessosin ja sit maalasin samal maalil millä laatikonki. Sitten laitoin kehykseen tollasen entis aikojen naisen kuvan. Kukkia oli kans pakko tietty laittaa ja vähän muitaki koristeita :)


Tossa toi kulma siinnä on kans valkonen avain ja rusetti.


Toisesta laidasta missä on tuolla kulmassa perhonen ja alakulmassa pieni kukkakoriste.


Sitten tässä sisäkannessa on pitsistä tehty tasku missä voi säilyttää vaikka kuvia. Laitoin siihen tollasen vaaleenpunasen nauhan kanssa mikä pitää noi kuvat paremmin tuol paikallaan.


Eli tollasta kuulu mun lauantai aamuun. Mukavaa viikonloppuu kaikille ja kiva kun kävit kattomassa.

2 kommenttia:

  1. Kiitti :) ihan vaa sellanen yksinkertanen piti tulla mut ... no on se kiva nyt tossa pöydällä :)

    VastaaPoista